Вітаю Вас Гість!
Неділя, 22.10.2017, 11:02
Головна | Реєстрація | Вхід | RSS

Календар

Пошук

Форма входу


ПРАВИЛЬНЕ РАДІО

«Молоде радіо»


Сайт «Громадського радіо»


Сайт «Є! Радіо»


Сайт «Радіо Домівка»


«Радіо Рокс Україна»


Слухаємо тут:

«Громадське радіо»


«Є! UA Radio»

«Є! Rock Radio»

«Є! Hit Radio»


«Радіо Домівка»


«РадіоРокс»


Календар свят і подій. Листівки, вітання та побажання

Календар України


Краснопілля у Web

Громадські та персональні сайти
Громадський портал Краснопілля Самотоївка в мережі Internet
Краснопілля. Край Слобожанський Краснопілля Інфо
Неофіційний сайт Миропілля Сайт «Миропілля.ua»
Гільдія редакторів-ветеранів ЗМІ Сумської області Офіційний веб-сайт Пророко-Іллінської общини селища Угроїди
Вчора, сьогодні, завтра… Футбольна Краснопільщина
Сайт Український MIDI репозиторій

Офіційні сайти
Офіційний сайт Краснопільського району Офіційний сайт Краснопільської районної ради
Офіційний сайт Краснопільської ОТГ Сайт Краснопільського районного суду
Сторінка Управління Пенсійного фонду України в Краснопільському районі Сторінка Органи та установи юстиції Краснопільського району
Веб-сторінка Краснопільського відділення поліції Офіційний сайт Миропільської ОТГ
Краснопільська селищна рада. Офіційний сайт

Сайти освітніх закладів
Відділ освіти Краснопільської РДА Сайт Краснопільської ЗОШ І-ІІІ ступенів
Краснопільська гімназія Краснопільський дитячий садок №3 «Дзвіночок»
Сайт Самотоївської ЗОШ І-ІІІ ступенів Славгородська ЗОШ І-ІІІ ступенів
Хмелівська ЗОШ І-ІІІ ступенів Сайт Хмелівської ЗОШ І-ІІІ ступенів
Мезенівський НВК Бранцівський НВК
Краснопільський районний центр дитячої та юнацької творчості Миропільський навчально-виховний комплекс

Виробництво, послуги
Сайт Краснопільського держлісгоспу Сайт ПП «Комарницький»
Пасека Чехунова Б.И. Турагентство КрасТур
Садиба сільського зеленого туризму «Грунівська Січ» Сімейна пасіка Чернієвських
Сайт Сергія Ноженка Краснопільський агролісгосп


Краснопілля на карті
Krasnopillya google map
Krasnopillya google map

Наші відвідувачі (з 14.10.2009) free counters

Лінки
Безкоштовний каталог сайтів Каталог україномовних сайтів
Найкращі сторінки Сумщини


Мова – ДНК нації Українці в світі
Україна Incognita Україна на старовинних мапах
Рукотвори — інтернет-проект про народних майстрів «КОБЗА» - українці в Росії

Добре товариство
Зробимо Україну чистою!

Друзі сайту

Статистика


Онлайн всього: 3
Гостей: 3
Користувачів: 0

Каталог статей

Головна » Статті » Життя краю » Больові точки

ЗОНА ПАМ'ЯТІ. Закінчення. ЩЕ РАНО СТАВИТИ КРАПКУ
Заключна частина про відвідини Чонобильської зони буде найкоротшою, хоч і побували в самому епіцентрі найбільшої техногенної катастрофи минулого століття. Але, по-перше, були ми тут найменше, а по-друге атомна станція сьогодні - це режимний об'єкт, що суворо охороняється, та й фон тут не маленький, "світить" і через 31 рік не слабо, тож організатори поїздки не радять довго затримуватись.

Ще на під'їзді до станції супроводжуючі попереджають, що знімати "направо і наліво" станцію не можна, хоч самі визнають: тими, кому треба, об'єкт відзнятий з усіх боків уздовж і поперек, і з космосу, але по старій пам'яті вибігає охоронець і довго лається. Дивно, але з автобуса фотогра-фувати можна все і всіх. Чим ближче виднілась АЕС, тим більше відчувалась тривога, що дуже близько нас не пропустять, а так хочеться побачити якнайбільше, тому роблю багато знімків з вікна автобуса. Фотографуєш те, що мільйон разів бачив на світлинах інших людей, і саме тому все більше перехоплює подих - ти на власні очі бачиш історію.



В об'єктив потрапляє став-охолоджувач, четвертий енерго-блок, розподільча станція, пов'язана з чотирма підстанціями. До речі: не можна так просто взяти і викинути з енергомережі шматок мережі розміром 60 * 60 км, тому все, що стосувалося розподілу електрики, продов-жувало функціонувати і обслуго-вуватися. ЛЕП, що входять в Зону, ніхто не обрубував.

Ось недобудований корпус п'ятого блоку. Будівництво завершено майже повністю, залишилося тільки завантажити паливо. Коли люди покидали Зону, ніхто не знав - чи надовго. Тому п'ятий блок досить якісно законсервували. Сьогодні це вже не важливо, але свого часу Радянський уряд мав величезні плани щодо Чорно-бильської АЕС, на якій перед-бачалось будівництво аж 12 енергоблоків. Будівництво перших чотирьох було завершено і введено в експлуатацію, п'ятий і шостий були в процесі будівництва. Після аварії на четвертому енергоблоці роботу третього відразу було зупинено, а от перший і другий ще добу знаходились в режимі експлуатації.



І ось момент істини - автобус в'їжджає на площу і зупиняється біля саркофагу над четвертим енергоблоком... Він наскільки гігантський, що здається, ніби стоїш прямо біля нього і варто лише руку протягнути, щоб доторкнутися. Насправді нас відділяє триста метрів, хоча це теж не так і багато. Оглядовий майданчик біля саркофага. Як нас і попереджали - навколо купа відеокамер, відчувається, що за тобою з усіх боків спостерігають. Знімати енергоблок ніби як не можна. Мотивують тим, що на фото потрапляють об'єкти охо-ронного периметра: розташу-вання камер, огорож, постів тощо. А я чого, я нічого, направив свою камеру на пам'ятник Прометею (колись він прикрашав вулиці Прип’яті, але рятуючи його від мародерів, перенесли на територію ЧАЕС), на пам'ятник Ліквідаторам біля ЧАЕС - це не заборонено, але навіть попри власне небажання щось порушувати, в кадр спокійно потрапляють "секретні" об'єкти. Часи змінюються - дурість залишається.



Але ж ми не шпигувати приїхали, тож камери слухняно ховаємо, дістаємо блокноти. ЧАЕС сьогодні залишається одним з головних підприємств зони відчуження, на якому працює біля трьох тисяч чоловік. Співробітники ЧАЕС у Чорнобилі не живуть. Більшість з них їздять з міста Славутич на станцію на електричці. Чимало мотається навколо станції автомобілів, як вантажних, так і легкових. Усіх їх об'єднує характерна риса - цифри на лобовому склі та дверцятах. Роботи у співробітників вистачає, чого варте лише зведення так званої "арки" над четвертим енергоблоком. Більше тридцяти країн являються донорами кілька мільярдного проекту "Укриття", серед яких Європейський банк реконструкції і розвитку.



Дивишся на цю громадину, а в пам'яті спливають розповіді красно-пільських ліквідаторів, які разом з іншим героями в різні роки за допомогою елементарних засобів захисту працювали на цьому місці. Вражає цинізмом розповідь ліквідатора 1986 року. Він був свідком, як нагнали до енергоблоку солдат для дезак-тивації. Їх було багато, а протигазів на всіх не вистачало. "Нічого, - мовив хтось в юрбі. - Солдати - це такий вид людей, на організм яких радіація не впливає". Цікаво, скільки залишилось живими сьогодні представників того "унікального людського виду"?
Навіть півгодини вистачило, щоб принаймні для себе зруйнувати чергові міфи про ЧАЕС. Як розповів один із співробітників станції, вибуху в руйнівно-військовому розумінні тут не було. Вибухом зруйнувало одну будівлю: корпус станції і від вибуху і руйнувань загинуло лише дві особи. Всі інші ефекти від викиду радіоактивних частинок.

Тут, мабуть, варто сказати пару слів про причини аварії. Чого тільки не прочитаєш в інтернеті. Мовляв персонал станції - школярі, які нічого не розуміли і т.п. Так ось персонал станції не порушив жодного пункту інструкції. Останнє розслідування МАГАТЕ (міжнародного агентства з атомної енергії), проведене десь в кінці дев'яностих, це під-твердило. Основна причина - конструктивний прорахунок.

Все - лунає команда "в автобус". З сумним відчуттям, що дізнався лише крихту з того, що хотів, залишаю територію ЧАЕС. Але особливо сумно від того, що ці місця могли стати музеєм, що зберігають пам'ять про місця, для яких за одну ніч зупинився час. Але до моменту, коли наші діти, а тим паче внуки, досягнуть віку, в якому зможуть поїхати сюди на екскурсію, дивитися їм буде вже, мабуть, нема на що.

Раптом автобус гальмує, але це не допомагає уникнути величезної ями посеред дороги на АЕС. Від серйозних наслідків рятує лише професіоналізм нашого водія. Ця яма - символ нашої державної системи. Понад два мільярди доларів виділили не байдужі країни на зведення об'єкту "Укриття", а ми не можемо заладнати яму біля ЧАЕС, в яку так само щоразу потрапляють іноземні спеціалісти. А між тим, екскурсії у зону платні…

Але страшно думати, що грошей немає навіть на обстеження об'єктів на предмет експлуатаційної безпеки. Сьогодні ніхто не знає точно, скільки ще простоїть колесо огляду в Прип'яті і в який день заваляться її шістнадцяти-поверхівки, скільки ще буде стояти РЛС "Дуга". Дай бог, щоб не постраждали люди, щоб всі ці махини не звалилися на голову туристам або сталкерам. І з цієї точки зору, незважаючи на зниження радіаційного фону, в історії Чорнобильського лиха ще дуже рано ставити крапку.
О. МОЦНИЙ.


Початок тут:
http://krasnews.at.ua/publ....1-0-720
http://krasnews.at.ua/publ....1-0-723
http://krasnews.at.ua/publ....1-0-726
http://krasnews.at.ua/publ....1-0-730
http://krasnews.at.ua/publ....1-0-736

Джерело: http://krasnews.at.ua
Категорія: Больові точки | Додав: Спецкор (23.07.2017) | Автор: Олександр Моцний
Переглядів: 73 | Рейтинг: 0.0/0 |
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]